o projektu
projektStambeno poslovna zgrada Maksimir
lokacijaZagreb
klijentprivatni
autoriTomislav Ćurković, Zoran Zidarić
suradniciBarbara Vuković, Tomislav Burgund, Frana Dulibić
Dodatni suradniciDejan Šparovec (vizualizacije)
fotografSandro Lendler
godina početka2016.
godina završetka2019.
stambena površina5700
ukupna površina30000
Kompleks od četiri stambena tornja s trgovačkim, servisnim i uredskim sadržajima prostire se na uglu Božidarevićeve i Kraljevićeve ulice. Oblikovno je koncipiran kao klasična fasadna struktura s bazom, tijelom i kapitelom. Troetažna podloga kao baza, poveznica je sva četiri stambena nebodera i sadrži komercijalne prostore. Tijelo formiraju sami neboderi, a kapitel predstavlja završna etaža s naglašeno urezanim uglovima. Konstrukcija tornjeva koja se sastoji od nosivog plašta i jezgre omogućava mnogobrojne permutacije te maksimalnu fleksibilnost u organizaciji stanova. U oblikovanju pročelja četiri stambena tornja, naglasak je na homogenosti cijelog ansambla. Oblikovni element postaju isključivo prozori i parapeti povezani u zasebno oblikovane horizontalne vrpce, a njihovim naizmjeničnim ponavljanjem gradi se fasadni izraz. I troetažna baza kao oblogu preuzima isti aluminijski lim i ista načela slaganja. Naglašeno urezane lođe na zadnjim etažama pretvaraju se u amblematske znakove koji olakšavaju prepoznatljivost kompleksa u prostoru. Osim toga, različitom obradom limenih dijelova parapeta i prozora naglašava se horizontalno slaganje fasadnih elemenata što stvara snažan grafizam na fasadi koji opet izdužuje stupac horizontalnih vrpci, čini ga vizualno višim i pridonosi optičkoj korekciji proporcija. Zbog ispupčenja i izbočenja aluminijskoga lima nastaje reljefnost ploha koja omekšava plošnost i zatvorenost volumena. Krucijalan element za iščitavanje razložnosti kompozicije ovog rahlog ansambla je međuprostor u prizemlju oblikovan kao longitudinalan trg koji završava malim parkom i dječjim igralištem. To je potez na kojem se međusobno povezuju (dodiruju) svi komercijalni sadržaji i pješačke komunikacije formirajući tako javni prostor u samom središtu ansambla.